2017. február 16., csütörtök

Fehércsokis torta


      Ez egy csoki mousehoz hasonló torta, amit a legjobb barátnőm 21. születésnapjára sütöttem. Ezzel leptem meg :D
       Nos a hozzávalók:

A piskótához: 4 tojás, 15 dkg cukor, 15 dkg liszt, 4 e.k. víz, 1 cs. sütőpor
A csokis krémhez: 125 ml tejszín, 250 g fehércsoki, 300 g felvert habtejszin, 1 cs. zselatin (bár én ennél a tortánál keményítőt használtam)
A bevonat: csoki + tej


     Az elkészítés is nagyon egyszerű, hiszen a piskótához először is szétválasztjuk a tojásokat, a sárgájához adjuk a cukor egy részét, a vizet és a sütőport, elkeverjük. Ezután felverjük a fehérjét a maradék cukorral, összekeverjük a sárgájával és belekeverjük a lisztet.  Majd 20-30 perc alatt megsütjük.
     A mouse-hoz hasonló krém pedig, úgy készül el, hogy a tejszínt és a csokit vízgőz felett megolvasszuk, majd félretesszük hűlni, ha kicsit már meghűlt beletesszük a feloldott zselatint. Aztán a tejszínt felverjük és egybekeverjük a csokis résszel (ha keményítővel dolgozunk akkor most adjuk azt is hozzá).
      Az összeállításnál, én meg a kerek formába hagytam a piskótát, majd ráöntöttem a csokis krémet, hagytam megszilárdulni és a csokis mázzal leöntöttem, a dekorációhoz pedig pillangó formájú cukrokkal díszítettem, és sminkes gyertyával.


Jóétvágyat! 🎂

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése